19 януари, 2024

Кръвни абсурди

 


Наскоро се сблъсках с поредните абсурди в нашето здравеопазване.

Необходимо бе кръвопреливане на майка ми, поради сериозен здравословен проблем.

Веднага отидох в кръвния център за да даря необходимото количество. Но не би. Оказа се, че неподхождам по възраст. На предложението ми да бъде изследвано функционалното ми състояние и микробиологията, ми бе отговорено, че такъв е законът! Добре. Тогова за даряване на кръв в кръвния център се яви синът ми, нейният внук. Той влезе и след минута излезе с втори отказ, този път заради килограми.

Оказа се, че ние, които сме най-близки по сърце и гени, не можем да изпълним изконният си синовен дълг към нашата майка и баба заради един безумен закон или разпоредба. А се знае, че дори в армията безумните заповеди не се изпълняват. И двамата сме дарявали кръв в по-предни години. Като че ли България няма световни и олимпийски шампиони в щангите и борбата в категориите 52, 54, 56 кг., което само по себе си е свидетелство за върховно здраве.

Както и да е, намериха се други добри хора, които отговарят на абсурдните изисквания и заедно с тях отново се явихме в кръвния център, и отново бяхме върнати, този път заради неспазване на часовия прозорец за даряване. А времето за даряване не бе оказано никъде.

Докога Българио, Майко сиротна!?


Стефан Стефанов

18.01.2024 Чавей

Няма коментари:

Публикуване на коментар