23 март, 2021

Намерете си малко луд приятел за игрите

 


Жълтата ми котка Cuore Matto, която от време на време влиза в ролята на Бегемот от „Майстора и Маргарита“ на Булгаков, застана пред мен и по обичая си впери фосфорните си приспособления за нощно виждане в очите ми.

След подобаващо театрално дълго взиране за респект, тя заяви:

- Аз съм жена! – пуснах чуденки, но не посмях да я прекъсна, явно нещата бяха сериозни: и като котка жена те предупреждавам, че спирам да ти помагам с техниките за оправяне с котки жени, защото ти започна да ги прилагаш на жените котки, а те милите, нямат никаква защита срещу тях.

- Но нали ти сама ми ги предложи!? Аз нямам никаква вина. – заоправдавах се не много убедително аз.

- Да, аз ти ги поверих, но само като дискретни оръжия, с които да придобиеш малко тактическо предимство, а ти започна да ги използваш като оръжия за масово поразяване и те милите, падат като круши в капаните, които си им заложил. – просъска Матото.

- Добре, какво предлагаш? – веднага отстъпих, съзирайки непосредствената опасност от нова ескалация на напрежението: готов съм за преговори.

- Преговори няма да има, вече казах! – непреклонно биеше Лудото ми Сърце.

- Тогава по едно валерианче за сдобряване. – предложих с най-котешкопримирителният си глас, на който съм способен.

- По валерианче може! – съгласи се великодушно Матото.

       И така се навалерианихме, че след това никой от компанията не помнеше, не само темата на разговора, но и дали той въобще се бе състоял.

Така, че пак съм в играта.

За сетен път се убеждавам, че е много хубаво да имаш жълта котка и то малко луда за приятел в игрите!

 

Стефан Стефанов

23.03.2021 Чавей

Il palazzo del gatto infinito

Няма коментари:

Публикуване на коментар