31 март, 2014

Мечи лук


         Днес е 22 март – равноденствие, Първа пролет, ново начало, ново раждане и там каквото се сетите още.
         По това време в горите и полянките около Узана, левурдата превзема територии. Решавам да напълня раницата за приятели и любители на диво-оранжерийните продукти.
                Качвам се на Алфата и отпрашваме през гори и върхари по меки горски пътища. Тя е Q4 и не се дава лесно, но все пак не е Виетнамка, оставям я посред гората, пред една огромна яма пълна с кална вода и стръмни брегове със сериозна денивелация. Мятам раницата на гръб и продължавам по пътя. Знам точно къде отивам.
                Да де, но и тя знае! Пресни следи от мечи лапи изникнали от нищото, дълбоко и ясно отпечатани във влажната почва тичат пред мен.
                Ах тая ранобудница, изпреварила ме е. Забързвам крачки с надежда, че все още не е късно.
                Когато запъхтян и плувнал в пот стигам до плантацията с левурда виждам, че мечката вече се е настанила и е започнала угощението без мен. Седи си тя като човек, скубе с лапи околните леста и сладко си похапва.
                Без да губя никакво време, разтварям раницата и също с две ръце започвам да скубя и пъхам в нея виталната зелена свежест.
                Мечката ме видя и веднага разбра за какво иде реч. Изправи се и започна ожесточено да пасе, да скубе с лапи и да тъпче левурдата в устата си.
                Аз не се отказвам, скубя толкова бързо, колкото мога.
                Мечката от своя страна ускори темпото, с което до сега унищожаваше зелената магия, до непосилни за мен диви стойности.
                Сигурно от страни изглеждаме като забавен епизод от мултфилм: аз от единия край на поляната, тя от другия и постепенно се приближаваме до центъра й и един към друг.
                Нещата станаха сериозни, мечката не само, че не  перставаше да яде и непрекъснато ме следеше, но намери време да изреве и с това да ме предупреди, че вече губи търпение и сериозно се е замислила да ми даде един хубав мечешки урок по добри обноски.
                Разбирам отлично недвусмисленото й послание. Все пак съм само един градски натрапник, който се опитва да напазарува, без да си плати, от нейният див супермаркет и то мечи лук!
                Стефан Стефанов

                31.03.2014 GBBG

Няма коментари:

Публикуване на коментар