18 март, 2023

Относно екологията

 


До сега не бях се замислял, но и това стана.

Осъзнах, че котката ми пикае безцеремонно и безсанкционно из двора ми.

Котко, защо го правиш? – отправих ѝ строго запитване аз.

Защото съм зелена. – каза тя през мустаци: а ние зелените сме за екологията. Защото какво сме ние котките без екология? – запита тя сама себе си, и сама си отговори: едното голямо нищо.

Това ме порази. Наистина котката ми беше зелена и екологично радикално настроена. Взех твърдо решение да последвам примера ѝ, и започнах гол да пикая из двора си. По някое време комшиите ме забелязаха и се разврякаха, че съм пикаел из двора си гол, и съм смущавал, и нарушавал патриархалния селски бит.

Отговорих им, че съм зелен еко активист, но те веднага ме парираха с очевидното изобличение, че въобще не съм зелен, а само космат. Бяха прави. За да оправя нещата си купих зелен камуфлажен костюм за пикаене из двора, е и за нелегално рязане на дърва в гората, но главното беше пикаенето – зер, екологията на първо място, а чак после рязането на дървета.

Комшиите ми се примириха, защото и те си пикаеха из дворовете и режеха нелегално дърва, и то доста отдавна.

В заключение мога с гордост да заявя, че нашето село, от изостанало пасторално такова, се превърна в супернапредничавозеленоекологично.

А гората ли? Какво да ви кажа, намалява, но забележете - бая  екологично!


Стефан Стефанов

Чавей 18.03.2023

Няма коментари:

Публикуване на коментар