01 февруари, 2021

Il palazzo del gatto infinito



Мнозита, особено тези, които не назнайват италиански, ме питат: какво означава това?

Ето историята.

От известно време имах идеята да напусна големия град и да се поселя в малко палацо в полите на Балкана.

Това време настъпи това лято, когато придобих подходящия за целта имот.

Като човек изучавал вътрешна архитектура, дизайн и декорация се заех изцяло с проекта, още повече, че обичам да копая, да цепя дърва и да рина сняг до припадък, все прекрасни неща, останали ми в наследство от прежни поколения. Естествено през лятото започнах ландшафтните подобрения, оставяйки интериора за по-зимни дни.

Точно тогава се случи и това удивително събития довело до заглавните думички.

След като цяла една сутрин, по обичая си, копах до припадък под изпепеляващото юлско слънце и преди да загубя окончателно съзнание се подложих на тръпнещо-студените води на подвижния ми душ, аз се прибрах в новата си обител и легнах за да реанимирам и релаксирам на хладина при отворени врати. Точно тогава се появи тя – жълтата ми котка /тогава още не знаех, че е моя/. Влезе съвсем спокойно и разбира се неустоимограциозно в стаята, огледа се без да бърза и когато ме видя прострян на леглото, без да се замисли, и без да се бави ни най-малко се метна в постелята, набута се при мен, както само котките го умеят, и тозчас заспа.

Бях обезоръжен на мига!

Какво по-безкрайно от искрената любов!?

Какво по-безкрайно от безграничното доверие!?

Какво по-безкрайно от безусловното съпричастие!?

На тези три неща ме научи жълтата ми котка и в знак на благодарност кръстих обителта в която се поселих: Дворецът на безкрайната котка.

Благодаря!

 

Стефан Стефанов

01.02.2021 Чавей

Il palazzo del gatto infinito

Няма коментари:

Публикуване на коментар